Till innehåll
Alla nyheter All driftinformation Alla händelser Logga in Sök på webbplatsen

Kontaktcenter

Region Västmanland har ett kontaktcenter för länets invånare. ​Hos Kontaktcenter kan invånaren få övergripande stöd och vägledning inom ämnesområden som vårdgaranti, vårdavgifter, egen vårdbegäran och spärr av journal.

Om invånaren har behov av mer detaljerade svar skickas samtalen vidare.  Kontaktcenter hjälper även invånaren att komma i kontakt med våra verksamheter. Det gäller till exempel upplysning om inneliggande patienter, vägvisning och enkla allmänna frågor om regionen. Kontaktcenter besvarar invånarnas frågor på telefon vardagar mellan klockan 8–16.30. Utanför Kontaktcenters öppettider finns telefonist tillgänglig som har till uppgift att slussa invånarna till önskad instans inom regionens verksamheter.

Telefonisterna erbjuder ​också intern service vad gäller samtalsförmedling, hänvisningar/schema, personsökning, jourlistor och larmhantering.

Godkänn vårt användande av kakor (cookies)

Region Västmanland använder kakor (cookies) och andra liknande tekniker på våra webbplatser. Du kan själv kontrollera vilka kakor som får placeras i din webbläsare och du kan ändra dina inställningar när som helst via länk i sidfoten. Läs mer om vad regionen använder kakor till och gör sen dina val.

In English

Inställningar för kakor

Här kan du välja vilka kategorier av kakor (cookies) som ska vara aktiverade.

Denna kategori består av kakor som behövs för att webbplatsen ska fungera korrekt.

Denna kategori består av kakor som ger oss statistik och anonymiserad data som visar hur våra webbplatser används och gör det möjligt för oss att rätta till fel och förbättra webbplatserna.

Denna kategori består av kakor från tredjepartstjänster som bland annat möjliggör uppspelning av video och länkning till våra sidor och flöden i sociala medier.

In English