Region Västmanlands logotyp
Utveckla Västmanland

Kulturstipendier och hedersgåva – nu är ansökan öppen för 2024

Varje år delar regionen ut kulturstipendier och hedersgåva för att ge stöd och uppmuntran till personer, grupper eller organisationer som gör bra insatser för kulturen i Västmanland.

Nu kan du söka kulturstipendier för din konstnärliga verksamhet

Stipendium kan tilldelas till dig som är verksam inom ett kulturområde och som har en nära anknytning till Västmanlands län. Stipendiaterna får dela på 100 000 kronor.

Nominera en person, grupp eller organisation till hedersgåva

Vem eller vilka tycker du har utmärkt sig inom kulturområdet i Västmanland? Hedersgåva delas ut till person eller verksamheter som en uppskattning för särskilt bra kulturverksamhet.

Ansökan är öppen from 11/1 till och med den 15/4. Beslut fattas av Regional utvecklingsnämnd den 27 augusti. Du blir endast meddelad om du blir tilldelad stipendium/hedersgåva.