Tandsköterska till Folktandvården Västmanland AB, Hallstahammar

Refnr: 20240301

Om arbetsplatsen

Hallstahammar har ett centralt läge i Mälardalen. Här finns bra boende, service och kommunikationer samt goda förutsättningar för en rik fritid.

Inom Folktandvården Västmanland AB arbetar vi med respekt, engagemang, glädje och kompetens för att ge våra patienter den bästa tandvården. Vi satsar på att bygga starka team av tandläkare, tandhygienist och tandsköterska.

På Folktandvården Hallstahammar arbetar idag 4 tandläkare 1 tandhygienister och 6 tandsköterskor som tillsammans svarar för både barn-, vuxen- och äldretandvård i moderna lokaler.

Arbetsuppgifter

Som tandsköterska på Folktandvården Hallstahammar erbjuds du ett varierat och stimulerande arbete innehållande såväl assistans-, steril- som receptionsarbete, samt arbeta självständigt med profylax på barn och ungdomspatienter, samt äldre.

Du kommer att få användning av hela din kompetens då vi har patientgrupper i alla åldrar.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har tandsköterskeexamen. Du är flexibel, utåtriktad, ha lätt för att samarbeta och är intresserad av att skapa goda relationer med våra patienter.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Arbetet förutsätter att du ska kunna kommunicera på god svenska i både tal och skrift för att säkerställa god tandvård. Datorvana är ett krav.

Anställningsvillkor

Heltid, tillsvidare med tillträde snarast enligt överenskommelse.

Välkommen med din ansökan senast 26 maj 2024

Urvalsarbete och intervjuer kan ske löpande under ansökningstiden varför vi ber dig att skicka din ansökan snarast möjligt!

Bifoga gärna intyg och betygshandlingar med din ansökan.

Om regionen

Vi tackar nej till dig som säljer alla slags rekryteringstjänster. Vi i Region Västmanland ansvarar för hälso-, sjuk- och tandvård för alla som bor i länet. Vi jobbar också med allt från kollektivtrafik och kultur till näringslivsfrågor, utbildning och forskning. Tillsammans är vi 7 000 anställda, med 300 olika yrken, på tio orter. Vi finns mitt i det som påverkar människors liv. Varje dag. Tillsammans drivs vi av att skapa ett bättre samhälle för alla som bor och verkar här. Vi utvecklar och hittar nya lösningar för att möta människor – där dom är. Det är så vi kan leva upp till våra uppdragsgivares och invånares högt ställda förväntningar. Tillsammans gör vi skillnad. På riktigt.

Lena Olsson
Klinikchef