Psykoterapeut, Kurator eller Psykolog till Närvården Sala Väsby i Sala

Refnr: 20240438

Nu går en av våra medarbetare vidare till annan verksamhet. Vi söker därför en ersättare som i samarbete med kollega vill arbeta på en enhet som präglas av god arbetsmiljö, stort utvecklingsdriv och med patienten i fokus.

Varmt välkommen med din ansökan!

Arbetsuppgifter

Som psykoterapeut/kurator/psykolog arbetar du med bedömningssamtal, behandling och viss utredning. Du utför terapeutiska och psykologiska behandlingar enskilt, via internetbaserad KBT och genom digitala vårdmöten. Hos oss får du också möjlighet att utföra behandling/föreläsning i patientgrupp. Du kommer att arbeta såväl självständigt som i team med övriga personalkategorier på vårdcentralen. Utvecklingsarbete ingår som en viktig del i det dagliga arbetet.

Om arbetsplatsen

De regiondrivna vårdcentralerna i Västmanland drivs som en intraprenad med egen styrelse och Region Västmanland som ägare. Vi har ett gemensamt namn, Närvården Västmanland, Vi arbetar tillsammans för att ge våra patienter den bästa primärvården i länet. Vi satsar kontinuerligt på utveckling av våra arbetsplatser för att möta framtidens primärvård.

Närvården Sala Väsby är en av 11 vårdcentraler som ingår i Närvården Västmanland. Vårdcentralen är väl inarbetad med stort framåttänkande och ingår i den nya vårdbyggnaden där även Sala närsjukhus och flera andra kliniker samt även kommunens verksamheter ingår.

Vårdcentralen ansvarar för cirka 12 500 listade patienter och vår enhet omfattar mottagning hos läkare, distriktssköterskor, sjuksköterskor, undersköterskor, fysioterapeuter, arbetsterapeut, dietist, ett psykosocialt team med kuratorer samt barn- och mödrahälsovård. Till verksamheten hör också en filialmottagning i Västerfärnebo.

För oss är det viktigt att du mår bra och trivs på jobbet därför erbjuder vi dig

• anpassat introduktionsprogram för att du ska bli trygg och säker i din yrkesroll
  • möjlighet till kompetensutveckling genom exempelvis interna utbildningar
  • en arbetsplats för livets olika skeden
  • gratis träning på vårt fullt utrustade gym
  • friskvårdsbidrag 3000kr/år

Mer om dina förmåner finner du här: Dina förmåner - Region Västmanland (regionvastmanland.se)

Kvalifikationer

Vi söker dig som är socionom med KBT- utbildning steg 1, psykoterapeut eller legitimerad psykolog. Vi ser med fördel att du har erfarenhet från primärvården samt arbetslivsinriktad rehabilitering. Vårt arbete styrs av dokument som många gånger är på svenska och du behöver därför ha goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och i skrift. Vi arbetar i journalsystemet Cosmic och vi ser det därför som meriterande om du har kunskaper och erfarenhet av systemet.

Vi ser att du är en person som har en personlig mognad och är stabil och trygg i din yrkesroll. Du arbetar väl i team, är lyhörd och ansvarstagande samtidigt som du är självständig i ditt arbete samt har ett evidensbaserat arbetssätt. För att lyckas i rollen behöver du vara strukturerad, ha god förmåga att planera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Rollen kräver att du har en hög social kompetens och är bra på att etablera kontakt med andra människor. Du behöver också vara intresserad av utvecklingsarbete och ha en vilja att påverka uppdraget och arbetssättet.

Vi vill att våra medarbetare ska trivas, må bra och utvecklas med oss på Närvården Sala Väsby och därför verkar vi för att erbjuda trygga anställningar med bra förmåner och schyssta villkor via vårt kollektivavtal.

Anställningsvillkor

Tillsvidare, heltid, Sala

Välkommen med din ansökan senast 11 augusti 2024

Intervjuer kan ske löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan!

Bifoga relevanta intyg och betygshandlingar med din ansökan.

Om regionen

Om du vill veta mer om hur det är att jobba hos oss kan du se mer på regionens instagramkonto: Region Västmanland (@regionvastmanland) • Foton och videor på Instagram

Arbetsgivaren kommer att göra ett utdrag från polisens belastningsregister innan en eventuell anställning. Vi tackar nej till dig som säljer alla slags rekryteringstjänster. Vi i Region Västmanland ansvarar för hälso-, sjuk- och tandvård för alla som bor i länet. Vi jobbar också med allt från kollektivtrafik och kultur till näringslivsfrågor, utbildning och forskning. Tillsammans är vi 7 000 anställda, med 300 olika yrken, på tio orter. Vi finns mitt i det som påverkar människors liv. Varje dag. Tillsammans drivs vi av att skapa ett bättre samhälle för alla som bor och verkar här. Vi utvecklar och hittar nya lösningar för att möta människor – där dom är. Det är så vi kan leva upp till våra uppdragsgivares och invånares högt ställda förväntningar. Tillsammans gör vi skillnad. På riktigt.

Louise Berggren
Verksamhetschef