Digitalt vårdmöte
Region Västmanland har olika videotjänster för olika möten inom vården.
I förstahand bokas digitalt vårdmöte via Cosmic och appen Min hälsa. I andra hand bokas digitala möten inom vården genom Skyddat vårdmöte i Outlook där automatisk mötesskydd är aktiverat - detta gäller från 22 april.
För vårdpersonalen skiljer sig tillvägagångssättet åt för att boka mötet. För patienten är skillnaden hur hen ansluter.
Frågor och svar om digitalt vårdmöte via Skyddat vårdmöte i Outlook
Aktuellt: Skype tas ur bruk 1 juni - ersätts av Skyddat vårdmöte
Frågor och svar om digitalt vårdmöte via Skyddat vårdmöte i Outlook
Informationstillfällen om Skyddat vårdmöte
Välkommen att delta på digitala Informationstillfällen om digitalt vårdmöte som bokas via Skyddat vårdmöte i Outlook. Du får en genomgång om hur det fungerar och möjlighet att ställa frågor (30 min).
Anslutningslänk: Anslut till information om videolösningar för vårdrelaterade möten
Du ansluter med samma länk oavsett tillfälle. Ingen föranmälan krävs.
- Vecka 17: torsdag 25 april kl. 15.30
- Vecka 18: tisdag 30 april kl. 11.30 och fredag 3 maj kl. 11.30
- Vecka 19: tisdag 7 maj kl. 15.00
- Vecka 20: tisdag 14 maj kl. 15.00 och torsdag 16 maj kl. 10.00
- Vecka 21: onsdag 22 maj kl. 15.00
- Vecka 22: onsdag 29 maj kl. 15.00
Powerpoint-presentation från informationstillfälle om Skyddat vårdmöte
Problem med ljudet?
Jag kan inte höra patient/gäst:
- Kontrollera att du har gett din webbläsare åtkomst till mikrofonen.
- Kontrollera att dina hörlurar fungerar som de ska.
- Kontrollera att patients mikrofon är påslagen.
- Be patient byta mikrofon under inställningar.
Patient/gäst kan inte höra mig:
- Kontrollera att du har gett din webbläsare åtkomst till mikrofonen.
- Kontrollera att din mikrofon är på och fungerar korrekt.
- Byt mikrofon under inställningar.
Mina hörlurar fungerar inte:
För trådlösa hörlurar: Dra ut och sätt i bluetooth-adapter (USB-dongeln) som hör ihop med hörlurarna i datorn igen. Se till att hörlurarna är korrekt kopplade till datorn.
För trådbundna hörlurar: Kontrollera att hörlurarna är korrekt inkopplade i datorns hörlursuttag. Testa hörlurarna med en annan enhet för att säkerställa att de fungerar.
Om du testat att koppla ur hörlurarna alternativt dra ur i bluetooth-adaptern och dina hörlurar fortfarande inte fungerar: testa att använda ljudet i datorns högtalare istället.