Om Corona/Covid-19
Hjälpmedelscentrum jobbar på och gör vårt bästa för att våra kunder, samarbetspartners, patienter och medarbetare ska känna sig trygga.
Uppdaterad 25 mars
Vi på Hjälpmedelscentrum jobbar på och vi gör vårt bästa för att våra kunder, samarbetspartners, patienter och medarbetare ska känna sig trygga. Hälsa och säkerhet är vår högsta prioritet. All hjälpmedelspersonal har både kunskap om och tillämpar basala hygienrutiner.
Vi kommunicerar regelbundet med den regionala sjukvårdsledningen. Hjälpmedel är en viktig resurs i vården och tillgången till medicinsk teknik och hjälpmedel är en kritisk faktor i ett krisläge.
Just nu behöver även vi anpassa oss efter det rådande läget och komma på lösningar på situationer som kan uppstå. Vi har en del frånvaro, men gör vårt bästa för att alla patienter och förskrivare så snabbt som möjligt ska få sina beställda hjälpmedel. I vissa fall erbjuder vi ersättningsprodukter om vi eller våra leverantörer inte kan få fram just den produkt du önskat.
Tyngdtäckesrummet är stängt för utprovningar tillsvidare.
De studiebesök som inte är verksamhetskritiska ställs in. När det gäller förskrivarutbildningar ser vi över möjligheten till alternativa utbildningsformer, till exempel utbildning via Skype. Håll koll på vårdgivarwebben och Kompetensplatsen HMC om du är anmäld till en utbildning.
Även när det gäller fysiska möten med medarbetare på Hjälpmedelscentrum så försöker vi hitta alternativa, innovativa lösningar, t ex Skype-möten.
Behöver du komma i kontakt med oss är vår kundtjänst öppen som vanligt. Vi publicerar nyheter och förändringar av verksamheten på vårdgivarwebben.
Sist, men inte minst – besök oss inte om du eller din patient har förkylningssymtom!