Sjuksköterska till Hjärtintensiven i Köping

Refnr: 20240639

Vi söker nu sjuksköterska på natten för utvecklande och utmanande arbete till Hjärtintensiven i Köping. Vårt arbete är omväxlande, spännande och lärorikt med god gemenskap och arbetsglädje. Du erbjuds ett stimulerande arbete där du får använda hela din kompetens som sjuksköterska.

Arbetsuppgifter

Som sjuksköterska hos oss arbetar du utifrån ett helhetsperspektiv med patienten i fokus och har ett arbetsledande ansvar i omhändertagande, behandling och omvårdnad av akut sjuka internmedicinska patienter. I det dagliga arbetet finns det alltid något nytt att lära utifrån att vi behandlar många olika tillstånd. Patienten är alltid i fokus och vi arbetar tätt i multiprofessionella team kring patienterna.

Om arbetsplatsen

Hos oss på Köpings sjukhus välkomnas du till en arbetsplats med ett familjärt och öppet arbetsklimat. Verksamheten är tillräckligt stor för att ge god vana att behandla de vanliga medicinska sjukdomarna och tillräckligt liten för att du som enskild medarbetare ska ha möjlighet att se helhet, vara igenkänd och känna dig hemma på hela kliniken.

HIA har 10 intermediärvårdplatser för patienter som är i behov av utökad övervakning och/eller har ett medicinskt högre omvårdnadsbehov. Vi har stor variation på våra patienter och de vårdas bland annat för akut ischemisk hjärtsjukdom, akut hjärtsvikt och allvarliga hjärtrytmrubbningar, stroke i den akuta fasen med trombolysbehandling, kolexacerbationer, sepsis, lungödem, ketoacidoser samt tablett- och alkoholintoxationer. Vi tar emot Ambulans EKG dygnet runt och har ett gott samarbete med PCI verksamheten i Västerås. Medelvårdtiden hos oss är ca 2–4 dygn.

Närakuten är en vuxenmedicinsk närakutmottagning som har öppet dagar och kvällar. På närakuten står du med i ett team där ni tillsammans tar emot och vårdar patienter. Prioritera, hänvisa vidare och transportsäkra till övriga kliniker tillhör vårt arbete. Vi agerar även som LARM-grupp till sjukhuset olika verksamheter.

För oss är det viktigt att du mår bra och trivs på jobbet därför erbjuder vi dig:

• treskift (dag, kväll, natt) med rotation mellan HIA och Närakuten
  • utbildningsmöjligheter
  • möjlighet till att anpassa ditt schema
  • årliga planeringsdagar för att främja sammanhållningen
  • fri tillgång till regionens eget gym Hälsolyftet
  • friskvårdsbidrag.

Mer om dina förmåner finner du här: https://regionvastmanland.se/jobba-med-oss/dina-formaner/

Nyfiken?

Kontakta oss gärna om du vill boka ett förutsättningslöst samtal så berättar vi mer. Eller vill du komma och hospitera hos oss för att få en inblick i vårt arbete och se lokalerna? Kontakta oss så ordnar vi det!

Kvalifikationer

För tjänsten krävs att du är legitimerad sjuksköterska med erfarenhet av arbete inom yrket. Har du erfarenhet inom hjärtsjukvård och/eller akutsjukvård är det meriterande. Då du i rollen behöver kunna kommunicera i tal och skrift med patienter, anhöriga och kollegor krävs goda kunskaper i svenska språket.

Som person är du trygg, stabil med god självinsikt och ett empatiskt bemötande  Eftersom arbetet på olika sätt snabbt kan förändras så behöver du vara flexibel och ha en förmåga att bibehålla ditt lugn och fokus i nya situationer. Du har en god förmåga att själv strukturera ditt arbete och tar ansvar för dina uppgifter. Vi arbetar i team och ser samarbete och god kommunikation som viktiga förmågor. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Anställningsvillkor

Tillsvidareanställning, natt med möjlighet att välja treskift och rotera mot Närakuten om intresse finns. Vi jobbar 2 helger av 5.

Tillträde enligt överenskommelse.

Välkommen med din ansökan senast 17 november

Intervjuer planeras att ske på sjukhuset i Köping fredagen den 29 november.

Bifoga relevanta intyg och betygshandlingar med din ansökan.

Om regionen

Om du vill veta mer om hur det är att jobba hos oss kan du se mer på regionens instagramkonto: https://www.instagram.com/regionvastmanland/

Vi tackar nej till dig som säljer alla slags rekryteringstjänster. Vi i Region Västmanland ansvarar för hälso-, sjuk- och tandvård för alla som bor i länet. Vi jobbar också med allt från kollektivtrafik och kultur till näringslivsfrågor, utbildning och forskning. Tillsammans är vi 7 000 anställda, med 300 olika yrken, på tio orter. Vi finns mitt i det som påverkar människors liv. Varje dag. Tillsammans drivs vi av att skapa ett bättre samhälle för alla som bor och verkar här. Vi utvecklar och hittar nya lösningar för att möta människor – där dom är. Det är så vi kan leva upp till våra uppdragsgivares och invånares högt ställda förväntningar. Tillsammans gör vi skillnad. På riktigt.

Belinda Wickman
Enhetschef
Andreas Bäck
Enhetschef Akutmottagningen/HIA
andreas.back@regionvastmanland.se
Peter Sjödahl
Vårdförbundet
peter.sjodahl@vardförbundet.se

Inställningar för kakor

Denna kategori består av kakor som behövs för att webbplatsen ska fungera korrekt.

Denna kategori består av kakor som ger oss statistik och anonymiserad data som visar hur våra webbplatser används och gör det möjligt för oss att rätta till fel och förbättra webbplatserna.

Denna kategori består av kakor från tredjepartstjänster som bland annat möjliggör uppspelning av video och länkning till våra sidor och flöden i sociala medier.