
Medicinska sekreterare till Region Västmanland, sommaren 2026
Just nu söker vi medicinska sekreterare till sommaren 2026. Är du utbildad medicinsk sekreterare eller vårdadministratör är det kanske just dig vi söker!
Vi söker medicinska sekreterare till följande verksamheter
- Akutmottagningen Västerås
- Vårdadministrativa enheten i Köping
- Jourmottagningen Västerås
- Onkologimottagningen Västerås
- Medicinkliniken Västerås
- Öron-Näs-Halsmottagningen Västerås
I din ansökan kommer du få önska ett förstahandsval.
Om du vill veta mer om de olika arbetsplatserna innan du gör ditt val tipsar vi om att läsa mer här där vi har samlat kortfattad information om varje arbetsplats och de arbetsuppgifter som ingår.
Medicinsk sekreterare - Region Västmanland (regionvastmanland.se)
Även om arbetsuppgifterna varierar lite beroende på vilken verksamhet du kommer att arbeta inom, är du en viktig del i arbetet. Vi erbjuder såklart en individuellt anpassad introduktion för just dig.
Kvalifikationer
Utbildning till medicinsk sekreterare, vårdadministratör eller minst ett års avklarade studier till medicinsk sekreterare. Har du tidigare erfarenhet av arbete som medicinsk sekreterare eller erfarenhet av sjukvård och/eller annat serviceyrke samt kunskaper inom journalsystemet Cosmic är det en fördel. Om du har kunskaper i primärklassificeringssystemet DRG ser vi det som mycket meriterande. Goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift är en förutsättning.
Vi söker dig som är ansvarstagande, noggrann och kvalitetsmedveten. Du mycket god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och respektfullt sätt. Du gillar utveckling, utmaningar och ett högt arbetstempo. Du har en hög servicekänsla, är flexibel och har förmåga att prioritera i pressade situationer. Dina kunskaper är värdefulla och ditt engagemang är en förutsättning.
Anställningsvillkor
Semestervikariat till sommaren 2026. Heltid, deltid. Dagtid. När du skickar in din ansökan finns möjlighet att ange vilken verksamhet som du är intresserad av.
Observera att på akutmottagningen gäller schemalagd arbetstid med dagar, kvällar och helger, 38:15 tim/veckan. Visstidsanställning, från vecka 23 eller enligt överenskommelse till vecka 33.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 31 mars 2026
- När du ansöker ska du endast bifoga ditt CV och gärna relevanta betyg/intyg.
- Du kommer också att få besvara ett antal frågor som ingår i vår urvalsbedömning.
- Vi använder inte personligt brev i vår rekryteringsprocess.
Läs mer om regionens rekryteringsprocess och hur du utformar ett bra CV här: Att söka jobb i Region Västmanland
Intervjuer kan ske löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan!
Om regionen
Vi tackar nej till dig som säljer alla slags rekryteringstjänster.
Vi i Region Västmanland ansvarar för hälso-, sjuk- och tandvård för alla som bor i länet.
Vi jobbar också med allt från kollektivtrafik och kultur till näringslivsfrågor, utbildning och forskning. Tillsammans är vi 7 000 anställda, med 300 olika yrken, på tio orter.
Vi finns mitt i det som påverkar människors liv. Varje dag. Tillsammans drivs vi av att skapa ett bättre samhälle för alla som bor och verkar här.
Vi utvecklar och hittar nya lösningar för att möta människor – där dom är.
Det är så vi kan leva upp till våra uppdragsgivares och invånares högt ställda förväntningar.
Tillsammans gör vi skillnad. På riktigt.
Kontaktpersoner
Katarina Norslin
Enhetschef Akutmottagningen
021 - 17 53 19
katarina.norslin@regionvastmanland.se
Linda Lindström
Enhetschef Köping
0221-267 51
linda.lindstrom@regionvastmanland.se
Nina Landelius
Enhetschef Jourmottagningen
021-17 43 31
nina.landelius@regionvastmanland.se
Madelene Strand
Administrativ enhetschef Onkologmottagningen
021-17 31 71
madelene.strand@regionvastmanland.se
Ann Lagelius
Enhetschef Medicinkliniken Västerås
021 - 17 56 86
ann.lagelius@regionvastmanland.se
Kristina Åkerlund
Enhetschef ÖNH
021-48 18 220
kristina.akerlund@regionvastmanland.se
Dennis Johansson
Vision
021-17 48 44
dennis.johansson@regionvastmanland.se
Liknande tjänster
| Tjänst | Ort | Ansök senast |
|---|