Kvalitetsledare till Samlad service

Refnr: 20250425

Om du har ett starkt intresse för servicekvalitet och ständiga förbättringar och uppskattar ett varierat arbete där du både får ta stort eget ansvar och samarbeta med kollegor, då kan det här vara en tjänst för dig. Vi söker en kvalitetsledare till Samlad service som kan leda och utveckla kvalitetsarbetet inom våra verksamhetsområden i hela länet. 

Arbetsuppgifter

Som kvalitetsledare ansvarar du för att samordna, leda och utveckla kvalitetsarbetet hos oss på Samlad service i hela länet. Du kommer vara Samlad services representant och kontaktperson gällande kvalitetsfrågor samt övergripande processansvarig för kvalitetsarbetet inom verksamheten. Arbetet innebär mycket varierande arbetsuppgifter med ett nära samarbete med enhetschefer, verksamhetsutvecklare, medarbetare och våra kunder.

I ditt arbete kommer du leda arbetet runt miljö- och kvalitetsfrågor i hela verksamheten. I tjänsten ingår det att identifiera och belysa nyttor i form av förbättringar inom miljö, kvalitet och arbetsmiljö. Arbetsuppgifter förenliga med detta är dokumenthantering i ledningssystem, kvalitetssäkring via inspektioner, avvikelsehantering och skötsel av egenkontrollsystem inom städ- och kök. Du kommer också att genomföra riskanalyser, leda workshops och göra interna revisioner. Andra kvalitetsuppföljningar kan förekomma.

Som en del av ditt arbete kommer du att arbeta med dina kollegor i olika utvecklingsprojekt samt styra kvalitetsarbetet mot de uppsatta målen i verksamhetsplanen. Du kommer även att driva dina egna projekt.

 Du rapporterar till enhetschefen för administrativt stöd och kommer ingå i en grupp om 10 kollegor med olika specialistkompetenser.

Om arbetsplatsen

Samlad service ingår i Fastighet- och serviceförvaltningen. I vår verksamhet ingår ansvar för vårdnära service, städning, transporter, patienttransporter, fordon, e-legitimation och kaffemaskinservice. Verksamhetens mål är att vara en modern servicepartner till vården och erbjuda ett standardiserat utbud av vårdnära servicetjänster i syfte att för vårdpersonal frigöra mer tid till patienterna.

Mer nyfiken på arbetet? Gå gärna in och titta på vår film: https://www.youtube.com/watch?v=8mxWQFmHsN4&feature=youtu.be

För oss är det viktigt att du mår bra och trivs på jobbet därför erbjuder vi dig

  • möjlighet till kompetensutveckling genom exempelvis interna utbildningar
  • en arbetsplats för livets olika skeden
  • gratis träning på vårt fullt utrustade gym
  • friskvårdsbidrag 3000kr/år

Mer om dina förmåner finner du här: Dina förmåner - Region Västmanland (regionvastmanland.se)

Kvalifikationer

Du har högskole-/universitetsexamen inom kvalitetsledning eller annan likvärdig utbildning som vi bedömer som relevant för tjänsten. Vi ser att du har praktisk erfarenhet från att leda kvalitets- och utvecklingsfrågor med fördel inom tjänstekvalitet. Erfarenhet från en processtyrd verksamhet samt att ha erfarenhet av att identifiera slöserier är meriterande. Du är skicklig i att använda olika IT-verktyg i ditt arbete. Du ska ha god kunskap att kommunicera på svenska såväl muntligt som skriftligt. Då vi verkar på olika platser i Västmanland som kräver dina besök, innebär tjänsten kortare bilresor och B-körkort är därför ett krav.

Vi söker dig som har ett starkt intresse för kvalitetsarbetet, är flexibel och serviceinriktad och har förmåga att leda och motivera andra i det arbetet genom tydlig kommunikation. För att kunna hålla ihop arbetet behöver du vara strukturerad som person, ha förmåga att driva arbetet framåt på ett effektivt sätt och ta egna initiativ till förbättringsarbete. Du ser alltid till helheten, är analytiskt lagd och har en förmåga att vara uthållig i kvalitetsarbetet i syfte att hålla i till resultat är uppnått.

 Eftersom våra enheter finns utspridda på olika verksamheter kommer arbetet till stor del bestå av kontinuerlig dialog med kunder, chefer och medarbetare vilket innebär att du behöver tycka om och ha fallenhet för att skapa goda relationer och väl fungerande samarbeten. Till din hjälp har du även ett antal olika kvalitetsuppföljningssystem. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Anställningsvillkor

Tillsvidareanställning, heltid, provanställning tillämpas. Tillträde enligt överenskommelse.

Ansökan

Välkommen med din ansökan senast 16 Juni 2025. 

I din ansökan behöver du ej skicka med personligt brev. Vi kommer enbart basera vår bedömning i urvalet med hjälp av urvalsfrågor och CV. Besvara därför urvalsfrågorna så noggrant som möjligt.

Bifoga relevanta intyg och betygshandlingar med din ansökan.

Om regionen

Om du vill veta mer om hur det är att jobba hos oss kan du se mer på regionens instagramkonto: Klicka här

Vi tackar nej till dig som säljer alla slags rekryteringstjänster. Vi i Region Västmanland ansvarar för hälso-, sjuk- och tandvård för alla som bor i länet. Vi jobbar också med allt från kollektivtrafik och kultur till näringslivsfrågor, utbildning och forskning. Tillsammans är vi 7 000 anställda, med 300 olika yrken, på tio orter. Vi finns mitt i det som påverkar människors liv. Varje dag. Tillsammans drivs vi av att skapa ett bättre samhälle för alla som bor och verkar här. Vi utvecklar och hittar nya lösningar för att möta människor – där dom är. Det är så vi kan leva upp till våra uppdragsgivares och invånares högt ställda förväntningar. Tillsammans gör vi skillnad. På riktigt.

Kontaktpersoner

Jennie Lager Munkevik
Enhetschef Rekrytering & Bemanningsservice
jennie.munkevik@regionvastmanland.se

Liknande tjänster

Ort
Tjänster
Tjänst Ort Ansök senast

Godkänn vårt användande av kakor (cookies)

Region Västmanland använder kakor (cookies) och andra liknande tekniker på våra webbplatser. Du kan själv kontrollera vilka kakor som får placeras i din webbläsare och du kan ändra dina inställningar när som helst via länk i sidfoten. Läs mer om vad regionen använder kakor till och gör sen dina val.

In English

Inställningar för kakor

Här kan du välja vilka kategorier av kakor (cookies) som ska vara aktiverade.

Denna kategori består av kakor som behövs för att webbplatsen ska fungera korrekt.

Denna kategori består av kakor som ger oss statistik och anonymiserad data som visar hur våra webbplatser används och gör det möjligt för oss att rätta till fel och förbättra webbplatserna.

Denna kategori består av kakor från tredjepartstjänster som bland annat möjliggör uppspelning av video och länkning till våra sidor och flöden i sociala medier.

In English