Oproblematisk start med ny leverantör av förbrukningsmaterial

Regionövergripande Hälso- och sjukvård Chefsnytt

Den 1 december är det exakt en månad sedan OneMed tog över som leverantör av förbrukningsmaterial till Region Västmanland. Från logistikens sida berättar man att allt gått bra och fungerat som det ska.

Inför leverantörsbytet den 1 november genomfördes olika förberedelser för att förhindra eller bromsa eventuella störningar, inte minst utifrån erfarenheterna vid förra leverantörsbytet 2019 då regionen behövde gå upp i stabsläge på grund av störningarna. Men den här gången gick allt som det skulle.

– Det har fungerat proffsigt och smidigt. I början av november hade vi täta avstämningar med leverantören, och nu cirka en gång per vecka. Varorna levereras som de ska, säger Don Åström, logistikutvecklare.

Bytet av leverantör har inte förändrat vare sig utbud eller rutiner. Det är samma sortiment som förut, och personal beställer liksom tidigare via Agresso.