Nytt system för hantering av skrivare och kopiatorer
Under december flyttas våra skrivare över till ett nytt system. Systembytet sker stegvis på alla datorer per ort under december.
Du får ett meddelande på din dator när systembytet är klart.
När du behöver hantera din skrivare och lägga till, ange vilken som är din standardskrivare eller ändra utskriftsalternativ gör du såhär:
Lägg till skrivare, välj standardskrivare och ändra utskriftsinställningar
Frågor eller problem
Om du upplever problem vid utskrift efter systembytet kan du börja med att välja vilken som ska vara din standardskrivare.
Vid frågor eller problem som kvarstår kan du kontakta IT-supporten på telefon 021-17 35 00, knappval 2.
Tidplan
Systembytet sker stegvis på alla datorer per ort under dessa datum:
Bortse från tidigare instruktion
Några av våra verksamheter har tidigare fått information om hur de själva ska lägga till sin skrivare i det nya systemet. Nu har vi en lösning som gör det jobbet automatiskt för alla istället. Du som inte manuellt flyttat din skrivare till det nya systemet ännu kan alltså bortse från den tidigare instruktionen.