Kollektivtrafikförvaltningen startar kundservice för Tåg i Bergslagen
På söndag den 10 december startar den nya kundservicefunktionen för Tåg i Bergslagen, stationerad hos Region Västmanlands kollektivtrafikförvaltning.
Tidigare har SJ ansvarat både för att köra tågen och för Tåg i Bergslagens kundservice. Efter att SJ valt att säga upp sitt avtal med Tåg i Bergslagen gick frågan om att ansvara för kundservicefunktionen vidare till Tåg i Bergslagens fyra ägarlän: Region Västmanland, Region Örebro län, Region Dalarna och Region Gävleborg. Efter en del förhandlingar tilldelades till slut Region Västmanland uppdraget.
Tolv nya kundrådgivare
Arbetet med att etablera kundservicefunktionen hos Kollektivtrafikförvaltningen har pågått i över ett år inför övergången på söndag då tolv nya kundrådgivare kommer börja ta emot tågresenärernas frågor och ge service.
Mer information om förändringarna som sker den 10 december hos Tåg i Bergslagen finns på sidan: Flera nyheter när Tåg i Bergslagen framtidssäkrar trafiken.