Flyttverksamhet på sjukhuset 29-31 maj

Hälso- och sjukvård Västerås

Följande avdelningar kommer att flytta den 29-31 maj: Urologavdelningen, Hematologisk dagvård, Lungdagvård och Diagnostiskt centrum, samt Elektiv ortopedavdelning. Det kommer att skyltas om på sjukhuset, och patienter som kallas har fått information om lokalbyte.

– Det finns ändå en risk att fler besökande än normalt ställer sig frågande till vart de ska gå för att komma rätt. Vi hoppas att alla har förståelse för den förvirring som tillfälligt kan uppstå och kan bistå besökande, säger Gustaf Sundin, vårdutvecklare vid Kirurgkliniken.

Flyttschemat:

Urologavdelningen flyttar måndag 29 maj till plan 7 hus 13.
Hematologisk dagvård, Lungdagvård och Diagnostiskt centrum flyttar tisdag 30 maj till plan 2 hus 83.
Elektiv ortopedavdelning flyttar onsdag 31 maj till plan 7 hus 04.