25 MAJ

Lunchföreläsning om hbtq-personers våldsutsatthet

Den 25 maj hålls en lunchföreläsning med fokus på hatbrott, transpersoners våldsutsatthet och sex mot ersättning. Målgruppen är medarbetare från Region Västmanlands verksamheter, samt de privata hälso- och sjukvårdsaktörer som har regionavtal.

Den kostnadsfria föreläsningen kommer att fokusera på hatbrott, transpersoners våldsutsatthet och sex mot ersättning. Majoriteten av alla hbtq-personer lever ett bra liv i Sverige, men på gruppnivå drabbas fler hbtq-personer av våld jämfört med andra grupper. Bland annat tas följande frågor upp:

• Hur ser våldsutsattheten ut?
  • På vilket sätt skiljer utsattheten jämfört med andra grupper?

Datum: 25 maj

Tid: Klockan 12-13
Plats: Digitalt via Teams

Föreläsare: Johanna Eriksson, Frigga utbildning. Hon har mångårig erfarenhet som socionom.
Anmälan: Senast 23 maj här: Hatbrott, våld, hot och sex mot ersättning – en lunchföreläsning om hbtq-personers våldsutsatthet

Målgrupp: Medarbetare från Region Västmanlands verksamheter och de privata hälso- och sjukvårdsaktörer som har avtal med Region Västmanland är välkomna att anmäla sig.
Föreläsningen kommer spelas in och läggs upp på vårdgivarwebben i efterhand: Våld i nära relationer och mäns våld mot kvinnor

Prenumerera på händelser

Om du arbetar inom eller i anslutning till Region Västmanland kan du prenumerera på händelser utifrån dina egna intresseområden.

Skapa prenumeration