Information inför avgift för sent avbokade besök samt införande av telefonbesök
Information inför avgift för sent avbokade besök samt införande av telefonbesök
Sent avbokade besök
- Alla kallelser kommer att uppdateras med information om att en avgift kommer att tas ut vid ett sent avbokat besök. Ändringen kommer att ske löpande fr.o.m. den 2/8 och beräknas ta ungefär en vecka.
- En ny patientavgift för sent avbokat besök kommer att finnas att välja i kassan på samtliga mottagningar fr.o.m. den 1/9.
- Er administratör i e- tjänsterna (personalverktyget) kommer att behöva uppdatera villkorstexterna 1/9 för ärendetyperna: av- och omboka tid, boka tid direkt och av- och omboka tid direkt. Nedanstående text ska komplettera befintlig villkorstext med två nya punkter. Vid frågor gällande e-tjänsterna kontakta IT-supporten.
- Om tiden inte passar om- eller avboka så snart som möjligt så att tiden kan erbjudas annan person.
- Om du missar din tid, ombokar eller avbokar senare än klockan 08:30 samma dag som din bokade tid får du betala ordinarie patientavgift samt en uteblivandeavgift. Det gäller även om du har frikort, är under 20 år eller har fyllt 85 år. För barn under 18 år debiteras barnets vårdnadshavare.
Telefonbesök
- En ny kontakttyp "Telefonbesök" kommer att skapas och vara tillgänglig för bokning på samtliga mottagningar den 5 juli.
- Den nya kontakttypen kommer att visas i samtliga kassor fr.o.m. den 1 september.
- Vid bokning av ett telefonbesök ska den befintliga kallelsen för telefontid användas. Text med information om kostnad kommer att komma med på kallelsen när man bokar på kontakttyp ”Telefonbesök”.
- Vill ni koppla den nya kontakttypen till någon av era vårdtjänster kontakta Cosmic supporten.