Digitalt vårdmöte i Cosmic behöver bokas på vårdtjänst som visas på 1177
Appen Min Hälsa kommer att uppgraderas den 1 september 2025. Det innebär att:
- Alla digitala vårdmöten via Cosmic (bokningar med kontakttyp Kontakt via videolänk Cosmic) som utförs från 1 september vara bokade på en vårdtjänst som är inställd att visas under Bokade tider på 1177. Detta är ett krav för att besöket ska visas i appen Min Hälsa och på 1177 så att patient kan ansluta till videosamtal.
- De flesta vårdtjänster är redan inställda för att visas under Bokade tider på 1177 men verksamheten behöver kontrollera att vårdtjänster som används till videosamtal via Cosmic visas på 1177.
- Patienten kommer inte att kunna ansluta till videosamtalet om bokning görs på en vårdtjänst som inte visas på 1177.
Så här kontrollerar du om vårdtjänsten är inställd att visas på 1177
- Öppna meny ”Vårdtjänster för webbtidbok” i Cosmic
- Välj enhet du vill kontrollera högst upp till vänster
Alla vårdtjänster som visas i rullisten är inställda att visas under på 1177 för vald enhet.
Om ni vill att fler vårdtjänster ska visas upp under Bokade tider på 1177 läggs ett ärende till Cosmicsupporten.